Var Finns Lattlast

Var finns lättläst

Bild på böcker i bokhylla


Beställ lättlästa böcker från oss

Ett enkelt sätt att få tag i lättlästa böcker

är att titta på vår webbplats.

Där har LL-förlaget en internetbokhandel

där du kan köpa de lättlästa böckerna.

Till LL-förlagets bokhandel

Du kan även beställa våra böcker

i bokhandeln eller köpa böckerna

genom andra internetbokhandlar.

Lättlästa böcker finns på biblioteket

Många bibliotek har många av lättlästa böcker.

Prata med en bibliotekarie som kan visa dig

vad som finns.

Prenumerera på 8 SIDOR

Vill du prenumerera på 8 SIDOR så ringer

du till Pressdata och beställer en prenumeration.

Ring telefonummer 08-799 63 12.

Du kan också beställa

en prenumeration på 8 SIDORs webbplats.

Prenumerera på 8 SIDOR

De flesta bibliotek har 8 SIDOR i sina tidningshyllor.

Lättläst samhällsinformation

Lättläst samhällsinformation finns på många olika ställen.

Statliga myndigheter, riksdagen, regeringen

och många kommuner har lättlästa hemsidor på webben.

Tycker du att en text borde finnas på lättläst svenska,

tala om det för den som bestämmer.

Dela på Internet: