Nyhetstidningen 8 SIDOR

8 SIDOR har funnits i 30 år
8 SIDOR ges ut av Myndigheten för tillgängliga medier.
8 SIDOR har funnits i 30 år.
Tidningen hör inte till något politiskt parti
eller någon förening.
Det är journalisterna på tidningen
som bestämmer vilka nyheter
som är viktigast att berätta.
Om Sverige och världen
8 SIDOR kommer ut en gång i veckan.
Precis som andra nyhetstidningar
skriver 8 SIDOR om vad som händer
i Sverige och ute i världen.
Här finns artiklar om politik,
sport, kultur och mycket annat.
Förklarar vad som har hänt
Men 8 SIDOR rapporterar
om händelserna på ett sätt
som är lätt att förstå.
Texterna är korta och det finns många
bilder i tidningen. 8 SIDOR har inga svåra
och ovanliga ord. Den förklarar vad som hänt,
var det har hänt och varför det har hänt.
Nyheter på internet
Varje vardag finns nya webb-nyheter
på 8 SIDORs hemsida. Här kan du när som helst
läsa senaste nytt från Sverige och världen.
Till 8 SIDORs webb-nyheter
Prenumerantwebb
Det finns också mycket extra material
på vår Prenumerantwebb, som du får tillgång till
som prenumerant.
8 SIDOR finns också inläst på cd och som ljudfil
att ladda hem. Du kan också fråga efter 8 SIDOR
på ditt bibliotek.
Prenumerera på 8 SIDOR
Vill du prenumerera på 8 SIDOR så ringer
du till Pressdata och beställer en prenumeration.
Ring telefonummer 08-799 63 12.
Du kan också beställa en prenumeration
på 8 SIDORs webbplats.
Prenumerera på 8 SIDOR
